Оскільки основна діяльність компанії, це вантажні автоперевезення – ми зобов’язуємось бути у курсі всіх трендів та нововведень у сфері вантажного транспорту та перевезень ним.
Одним з таких передових нововведень стала поява безпілотних фур — фур з автопілотом. Ці великовантажні машини можуть рухатись без участі водія.
Перші розмови та припущення про появу вантажних авто з автопілотом були ще понад 10 років тому, тоді ще мало хто уявляв собі такий винахід науково-технічного прогресу. Але цей винахід не змусив себе довго чекати і в липні 2014 року в США компанія Daimler Trucks вперше представила у дії безпілотну вантажівку, а вже в 2015 році компанія стала першим у світі автовиробником, який отримав дозвіл на використання важких вантажних авто із системою автопілотування на дорогах громадського користування у штаті Невада.
Цю ліцензію отримали не менше двох вантажних фур Freightliner Inspiration із системою пілотування Highway Pilot. Такий вантажний автомобіль у режимі автопілота може:
- адаптуватися до швидкості потоку;
- регулювати швидкість та напрямок руху машини;
- їхати автономно, регулюючи відстань до машин, що їдуть попереду;
- активувати функцію stop-and-go.
Але також треба враховувати не до кінця досконалу систему автопілота, тому що на даному вантажному транспорті:
- неможливий обгін інших авто без участі водія;
- неможливий перехід на іншу смугу руху без участі водія.
З фактів наведених вище можна дійти невтішного висновку, що керування такого роду вантажним авто є небезпечним і неможливим без участі водія, причому він повинен перебувати за кермом або стежити за рухом техніки віддалено за допомогою комп'ютеризованих систем управління.
Розробники очікують від подібного роду техніки — підвищення безпеки руху, зниження витрат палива і зменшення навантаження на далекобійників. Але згодом таке припущення піддалося сумніву у зв'язку з повільним розвитком технологій у даній сфері, відсутністю масштабних прикладів, швидкість розвитку машинного навчання не відповідає амбітним заявам навколо проектів і, зрештою, це призвело до зниження інтересу інвесторів до проектів.
На даний час корпорації перестали заявляти про швидкий масовий випуск автономного транспорту і погодилися, що до такого прогресу залишилося ще не менше 10 років. Але тут треба враховувати конфлікт інтересів: виробники повинні продовжувати рухатися вперед у світ повністю автоматизованих авто в ногу з прогресом на відміну живих далекобійників, які втомлюються на відміну від роботизованих вантажівок.
У зв'язку з цим можна припустити швидке закриття багатьох компаній із розробки автономного транспорту протягом найближчих кілька років. Але, як кажуть: затишшя перед бурею! Тож у найближчі п'ять років очікуємо виходу автономного автотранспорту на новий рівень. АТП 16363 має надії на швидкий запуск у маси вантажного авто з автопілотом та доступність такої техніки.